Köp- och leveransvillkor

Välkommen till vår värld av ekoshopping för barn & baby!

Vi vill att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Dom här villkoren är till för dig. Om du tycker att något är otydligt eller saknar något så maila oss på info@ekobarn.se

 

Beställning och bekräftelse
Ekobarn arbetar kontinuerligt med att göra det enkelt för dig som kund att shoppa våra ekologiska produkter. För att beställa lägger du produkter i varukorgen och klickar dig sedan vidare till kassan. (Det går även att favoritmarkera produkter och spara till senare).

Gå vidare till kassan och fyll i dina uppgifter. På fraktalternativ kan du välja postpaket eller att hämta hos Ekobarn (tidsbokning via mejl). Du kan även välja att bli prenumerant på nyhetsbrev och ta del av fina erbjudanden som vip reapor, nyheter, inspirerande reportage och tips. Välja betalsätt och godkänn våra samt Klarnas köpvillkor i kassan. Efter din beställning skickas en orderbekräftelse via e-post. Obs, kolla din skräppost om du inte hittar någon orderbekräftelse. Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut i lager. Om så är fallet meddelar vi dig innan din order skickas så att du får chans att ändra eller annullera den.

Kontakta gärna oss om du har frågor kring din beställning - info@ekobarn.se

 

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Leveransvillkor
Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Vi skickar beställningar med Postnord.

Fraktkostnaden för en beställning är 39 sek. Vid ordervärde överstigande 399 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Fraktkostnaden regleras automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Under reaperioder och dylikt har vi höga orderingångar och då kan utleveransen ta några dagar extra.

Ekobarn står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Vi arbetar med fasta fraktavgifter och debiterar endast en frakt per order. Vi ansvarar inte för postens interna förseningar. På Ekobarn har du möjlighet att välja bland följande leveranssätt:     

    1.   Postpaket, 39 sek (Fri frakt över 399 sek) 

    2.   Hämta hos Ekobarn, utan kostnad, maila för att boka tid. info@ekobarn.se

 

Skada på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Ej uthämtat paket
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Pris och betalningsalternativ
Samtliga priser är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar. Ekobarn samarbetar med Klarna och betalning sker genom Klarna Checkout. Försök till bedrägerier polisanmäls. Ekobarn förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Klarnas villkor hittar du: klarna.se

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

 

Ångerrätt/Öppet köp
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt hangtags skall finnas kvar på plagget. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på upp till 100% av varans värde att dras av vid återbetalning. Du betalar själv returfrakten.

Återbetalning görs efter att varan har mottagits och godkänts av Ekobarn.

 

Reklamation
Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss via mail, dock senast inom 60 dagar. Maila oss ditt ordernummer med en beskrivning av vad som är fel på varan och hur det uppkom till info@ekobarn.se. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt. Samtliga reklamationer ska godkännas av Ekobarn innan de skickas tillbaka.

Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av Ekobarn.

 

Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Övrigt
SvenskaEnglish