Ekologiskt & Hållbart / Fast frakt 49:- / Fri frakt vid 599:- / Betala via Klarna

Köp- och leveransvillkor

Köp- och leveransvillkor


Om Ekobarn

Företaget har sitt säte i Mullsjö och företagets namn är HoppiTotta AB där Ekobarn är en del av verksamheten

Organisationsnummer: 559363-6953

Företagets postadress är: Ekobarn, HoppiTotta AB Trollehöjdsvägen 25, 56532 Mullsjö.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Välkommen till vår värld av ekoshopping för barn & baby!

Vi vill att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Dom här villkoren är till för dig.

Om du tycker att något är otydligt eller saknar något så maila oss på [email protected]


Beställning och bekräftelse

Ekobarn arbetar kontinuerligt med att göra det enkelt för dig som kund att handla våra ekologiska produkter.
För att beställa lägger du produkter i varukorgen och klickar dig sedan vidare till kassan.
I kassan fyller du i dina uppgifter. På fraktalternativ kan du välja postpaket eller att hämta hos Ekobarn (tidsbokning via mejl).

Du kan här även välja att bli prenumerant på nyhetsbrev och ta del av fina erbjudanden samt nyheter, inspirerande reportage och tips.

Välj betalsätt och godkänn våra samt Klarnas köpvillkor i kassan. Efter din beställning skickas en orderbekräftelse via e-post.
Obs, kolla din skräppost om du inte hittar någon orderbekräftelse.
Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut i lager. Om så är fallet meddelar vi dig innan din order skickas så att du får chans att ändra eller annullera den.

Kontakta gärna oss via mail om du har frågor kring din beställning [email protected]


Åldersgräns

Vi tillämpar 18-årsgräns för köp från vår webbshop.


SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.


Leveransvillkor

Vi skickar normalt din order samma dag helgfria vardagar om den kommit in innan kl 12.00 Leveranstiden är då 2-4 Vardagar.
Med undantag för större paket som Möbler, Babynest osv som vi skickar med DHL vilket tar 3-5 vardagar, samt vid köp utav textiltryck.
Textiltrycket tillverkas efter din beställning är gjord vilket innebär att den kan ha någon eller några dagars längre leveranstid.
OBS! Det är ej öppet köp på textiltrycken då de tillverkas efter ert önskemål.
Om du köper ENDAST textiltryck så väljer du fraktsätt "Endast vinyl" i kassan.

Om vi av någon anledning inte hittar din produkt eller om något annat uppstår kontaktar vi dig inom 1-2 vardagar med information.
Vi avsäger oss ansvar för ordrar som tar längre tid på grund av postens egna leveranstider eller liknande.

Fraktkostnaden för en beställning är 49 sek. Vid ordervärde överstigande 599 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Fraktkostnaden regleras automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.
Under perioder med större orderingångar kan utleveransen ta några dagar extra.

Ekobarn står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
Vi arbetar med fasta fraktavgifter och debiterar endast en frakt per order. Vi ansvarar inte för postens interna förseningar.

På Ekobarn har du möjlighet att välja bland följande leveranssätt:

  1. Postpaket, 49 sek (Fri frakt över 599 sek)
  2. Hämta hos Ekobarn, utan kostnad, maila för att boka tid till [email protected]
  3. Digital Leverans av presentkort, 0 sek
  4. Leverans av ENDAST textiltryck, 29 sek.


Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.


Rabattkoder

Rabattkoder skrivs in i kassan. I särskilda fall kan rabattkoder inte användas som på tex. redan nedsatta produkter och vid speciella kampanjer.


Skada på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.


Ej uthämtat paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (Allt mellan 5-14 dagar), så fakturerar vi dig 200 kr för att täcka våra kostnader från posten.
Självklart får du tillbaka pengarna för din vara med ej eventuella fraktavgifter.


Pris och betalningsalternativ

Samtliga priser anges i SEK och är inklusive 25% svensk moms.
Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar.

Ekobarn samarbetar med Klarna och betalning sker genom Klarna Checkout alternativt Swish. Försök till bedrägerier polisanmäls.
Ekobarn förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

  • Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

  • Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning

  • Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto.
Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Klarnas villkor hittar du hos www.klarna.se


Ångerrätt/Öppet köp

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt eventuella etiketter skall finnas kvar på plagget. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på upp till 100% av varans värde att dras av vid återbetalning. Du betalar själv returfrakten.
Textiltrycket tillverkas efter din beställning är gjord vilket innebär att den kan ha någon eller några dagars längre leveranstid.
OBS! Det är ej öppet köp på textiltrycken då de tillverkas efter ert önskemål.
Om du köper ENDAST textiltryck så väljer du fraktsätt "Endast vinyl" i kassan.


Returer

Du har som kund alltid rätt att returnera dina varor 14 dagar efter att du mottagit varan. Du kan returnera på olika sätt.
OBS! Det är ej öppet köp på textiltrycken då de tillverkas efter ert önskemål.

Retursedel

Kontakta oss på [email protected] och be om en retursedel. Vi mailar dig då en retursedel mot portokostnad om 69kr.
När vi tagit emot din retur återbetalar vi dig för produkten minus returkostnaden om 69kr (Vid större paket är kostnaden 79kr).

Eget porto

Du kan alltid själv returnera dina varor med eget porto, senast 14 dagar efter att du tagit emot din order. Antingen med egna frimärken eller betala porto hos ditt postombud. Skicka då returen till följande adress:

Ekobarn HoppiTotta AB Trollehöjdsvägen 25, 56532 MULLSJÖ

Glöm inte att lägga en lapp i ditt paket med ditt namn och ordernummer så att vi vet vem returen kommer ifrån
Vi hanterar returer löpande men det kan ta upp till en vecka innan återbetalningen görs.

Kostnaden för returen är:

Varubrev: 69 kr
My pack (paket över 2 kg eller större än 90 centimeter) 79kr

Återbetalning görs efter att varan har mottagits och godkänts av Ekobarn.


Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel.
Om du tar emot en vara som det är något fel ska du så snart som möjligt kontakta oss via mail, dock senast inom 60 dagar.

Maila oss ditt ordernummer med en beskrivning av vad som är fel på varan och hur det uppkom till [email protected] Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj.
När vi har mottagit mailet kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt.
Samtliga reklamationer ska godkännas av Ekobarn innan de skickas tillbaka.

Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av Ekobarn.


Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


Personuppgiftslagen/GDPR

Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204) / GDPR. Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än att korrekt kunna fullfölja din beställning. Uppgifterna vi sparar är namn, adress,e-postadress och ev telefon/mobilnummer.

I enlighet med bokföringslagen måste vi spara dessa uppgifter i 7 år.

Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register. Om detta önskas så kontakta oss på [email protected]. Personuppgiftsombud är Lisa Berglund, VD HoppiTotta AB.


Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen.
De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.
För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.